شناسه خبر : 103993
شنبه 02 ارديبهشت 1402 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کوتاه درباره یک فیلم ژانر دفاع مقدس

"های پاور" تحقق شعار "ما می‌توانیم" و توجه به کارهای موفق تاریخی در سینما

فیلم می خواهد تلاش برای تحقق شعار "ما می توانیم" و توجه به عملکرد های موفق بزرگ تاریخی در سینما را مفید بداند. عوامل فیلم سعی دارند فضا را به سمت سینمای دهه ۷۰ ببرند.

فاش نیوز - اقداماتی که برای دفاع از کشور در واحد پدافند انجام شد، بسیار بزرگ و دیده نشده است. خیلی از کشورها تلاش می کنند برهه‌ی حساس جنگ در کشور را به طور دائمی در فیلم‌هایشان برای قهرمان‌سازی نشان دهند، اما در کشور ما آن گونه که باید مورد توجه نیست.

"های پاور" داستانِ نقش پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر ۸ و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری در فریب دشمن به کمک شورای عالی دفاع و روایت فریب دشمن به کمک شورای عالی دفاع جمهوری اسلامی ایران و چابک سازی سیستم ها در عملیات والفجر ۸ است. از پرداختن به زندگی نامه شهید فاصله گرفت و نبوغ و دانش آنان و عملکرد پرسنل پدافند هوایی ارتش را در عرصه عملیات موفق آمیز والفجر هشت، مورد کنکاش قرار داد که در عرض ۲۰ روز بیش از ۷۸ جنگنده عراقی را منهدم نمودند که در نوع خودش در دنیا بی نظیر بود.

فیلم از زندگی شخصی و زندگی نامه شخصیت های نترس، شجاع و با اراده بالا همچون شهید ستاری و شهید بابایی و اردستانی فاصله می گیرد و سعی دارد به زندگی نظامی و ایده و نبوغ و دانش ایشان در عملیات های هشت سال دفاع مقدس و مشخصا والفجر 8 نزدیک شود که پدافند هوایی ارتش در عرض ۲۰ روز بیش از ۷۸ جنگنده عراقی را منهدم می کنند که در دنیا بی نظیر بود و کشورهایی مانند آمریکا و روسیه که بهترین تجهیزات پدافندی را دارند هم نتوانستند چنین کاری کنند.

"های پاور" که اسم آن برگرفته از یک رادار هوایی است، شهید ستاری را در مقام معاون پدافند و عملیات اجرایی نیروی هوایی و در میدان نبرد، جنگ فکری، تکنولوژی و تاکتیکی روایت می کند و می خواهد نشان دهد ایشان با چه ترفندی توانست به نیروهای هوایی دشمن آسیب بزند. در های پاور می خواهد بگوید ما توانستیم با یک عملکرد هوشمندانه که توسط شهید ستاری هدایت شد، کاری در حوزه پدافند کنیم که غیر قابل باور و تصور بود، حتی در زمانی که همه متخصصان می گفتند این امکان ندارد اما شهید ستاری آن را به "شد" تبدیل کرد.

فیلم می خواهد تلاش برای تحقق شعار "ما می توانیم" و توجه به عملکرد های موفق بزرگ تاریخی در سینما را مفید بداند. عوامل فیلم سعی دارند فضا را به سمت سینمای دهه ۷۰ ببرند.

افتخارات جنگی و الگو های جامعه لازم است که دیده شوند و چه بهتر که به زبان سینما به تصویر کشیده شوند و مردم ببینند. به خاطر داریم وقتی سریال "شوق پرواز" پخش شد، فرمانده وقت نیروی هوایی اعلام کرد که بعد از نمایش این سریال، داوطلبان استخدام برای خلبانی چند برابر شده اند. جوانان دیدند و دوست داشتند در نیروی هوایی خدمت کنند. این نشان می دهد ثبت و شرح زندگی قهرمانان کشور درهویت‌سازی تاثیر بسزایی دارد.

|| تورج اردشیری نیا

منبع: فاش نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi